Abonnér på post- og frimærker

Den nemmeste måde, som du kan samle på frimærker, er ved at oprette et abonnement hos PostNord Frimærker. Med et abonnement kan du let holde din samling ved lige, og du får automatisk nye frimærkeudgivelser tilsendt på udgivelsesdagen direkte leveret hjem i din postkasse. Det er nemt og enkelt!

 

Abonnementstyper

PostNord Frimærker tilbyder følgende abonnementstyper:

  • Enkeltfrimærker, ustemplede eller stemplede – alle nye frimærker (særfrimærker, dagligseriefrimærker og miniark)
  • Striber ustemplede – alle striber med nye sær- og dagligseriefrimærker
  • Miniark ustemplede eller stemplede
  • Prestigehæfte ustemplet eller stemplet
  • Førstedagskonvolutter med enkeltfrimærker
  • Førstedagskonvolutter med miniark
  • Årsmappe
  • Årbog
  • Gaveabonnement

Ønsker du at tegne et nyt abonnement hos PostNord Frimærker, bestiller du nemt hos vores Filateli kundeservice på tlf. 70 70 76 05 eller via e-mail til stamps@postnord.com.

Priser for abonnement

Klik her og find vejledende priser for abonnement


Abonnementsbetingelser

Læs vores abonnementsbetingelser:

Abonnementsbetingelser gældende fra 1. januar 2024 for PostNord Frimærker. PostNord A/S 

 

1.0 Abonnementsbeskrivelse
PostNord udgiver løbende nye postmærker og frimærker, og for at sikre, at du har alle nyudgivelser til din samling, kan du abonnere på vores forskellige produkter. De forskellige typer produkter fremgår af prisoversigten der opdateres årligt.

Når du tegner et abonnement hos PostNord, modtager du automatisk produkterne på udgivelsestidspunktet. Et abonnement omfatter nyudgivelser, men ikke genoptryk.

Abonnementet er løbende, dvs. at det fortsætter, indtil det opsiges. Du skal være fyldt 18 år for at tegne et abonnement.

1.1 Priser
Priserne på de forskellige abonnementstyper fremgår af den til enhver tid gældende prisliste.

1.2 Forsendelse
Produkterne sendes pr. almindelig post. Forsendelse er inkluderet i prisen.

Hvis en enkelt abonnementsleverance overstiger 1.000 kr. i værdi, bliver forsendelsen sendt rekommanderet, hvilket betyder, at der skal kvitteres for modtagelsen.

1.3 Betaling
Sammen med abonnementsleveringen modtager du en følgeseddel. Efterfølgende vil du modtage en faktura.

Fakturaen betales inden for 14 dage.

Du kan tilmelde din betaling til Betalingsservice, så betaling sker automatisk. Der er også mulighed for at betale med Dankort, Mastercard eller Visacard.

Ved manglende betaling sendes en rykkerskrivelse pålagt gebyr på 100 kr. Såfremt du stadig ikke har betalt det skyldige beløb, så sender vi sagen til inkasso.

1.4 Persondata
Oprettelse af abonnement er underlagt ”Integritetspolitik for PostNords digitale kanaler”, som kan læses her: https://www.postnord.dk/personlige-oplysninger. Du accepterer, at PostNord må behandle personoplysninger i overensstemmelse hermed.

PostNord A/S er dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der foretages i forbindelse med håndtering af abonnementet. Formålet med behandlingen af personoplysninger er at gøre det muligt at oprette løbende abonnement, bestille nye udgivelser, få tilsendt postmærker og frimærker samt afregne for dette.

1.5 Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtager din første levering. For at udøve fortrydelsesretten skal du give skriftlig besked om dette til PostNord Frimærker, fx pr. brev eller e-mail. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse, inden fortrydelsesretten er udløbet.

Du kan kun gøre brug af fortrydelsesretten, hvis du endnu ikke har taget dit abonnement i brug, hvilket i praksis betyder, at du ikke har påbegyndt brugen af postmærkerne/frimærkerne.

Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din vare retur. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal dog selv betale for portoudgifter til tilbagesendelse af modtagne produkter.

1.6 Opsigelse eller ændringer af dit abonnement
Du kan ændre eller opsige dit abonnement op til 30 dage før en udgivelse. Hvis du gennemfører en ændring tættere på en udgivelse, vil ændringen først få effekt fra den efterfølgende udgivelse.

Opsigelse skal ske skriftligt enten pr. brev eller pr. e-mail til PostNord Frimærker.

Manglende betaling eller nægtet modtagelse af en abonnementslevering betragtes ikke som opsigelse og fritager dig ikke for betaling.

Hvis du ændrer adresse, er det dit eget ansvar at meddele os dette, da vi ikke automatisk får besked herom. Adresseændringer skal meddeles senest 30 dage før de skal træde i kraft.

1.7 Ændringer i priser eller vilkår
PostNord opdaterer priserne på abonnementerne en gang årligt til 1. januar. Den til enhver tid gældende prisliste kan findes på www.postnord.dk/filateli.

PostNord kan løbende foretage øvrige ændringer med en måneds varsel. Disse vil blive meddelt enten i kundebladet eller på anden vis.

1.8 Reklamation
Er der fejl eller mangler i din leverance, skal du reklamere senest 30 dage efter modtagelsen ved at kontakte vores kundeservice.

1.9 Lovvalg og værneting
Eventuelle tvister i anledning af disse abonnementsbetingelser er underlagt dansk ret og skal løses ved dansk domstol.

1.10 Kundeservice
PostNord A/S
Frimærker
Hedegaardsvej 88
2300 København S
Tlf. 70 70 76 05 (tirsdag til torsdag kl. 9-12)
E-mail: stamps@postnord.com