Forretningsbetingelser
Forretningsbetingelser PostNords netbutik gældende fra 1. januar 2024, Post Danmark A/S
Generelle oplysninger
Forretningsbetingelserne gælder for køb i PostNords netbutik på netbutik.postnord.dk. Netbutikken ejes og drives af PostNord A/S, Hedegaardsvej 88, 2300 København S, CVR. nr. 26 66 39 03.
Forretningsbetingelserne gælder for både privatkunder og erhvervsdrivende. Du skal være fyldt 18 år for at handle i Netbutikken.
1. Priser
Alle priser i Netbutikken er angivet i danske kroner. Om købet pålægges moms afhænger af forskellige faktorer, der er beskrevet nederst i disse Forretningsbetingelser. Det vil altid fremgå specifikt for det enkelte køb i Netbutikken inden købet godkendes.
2. Bestilling
Alle priser i Netbutikken er angivet i danske kroner. Om købet pålægges moms afhænger af forskellige faktorer, der er beskrevet nederst i disse Forretningsbetingelser. Det vil altid fremgå specifikt for det enkelte køb i Netbutikken inden købet godkendes.
3. Betaling
Der kan betales med følgende måde: Dankort, Visa, MasterCard, MasterCard og MobilePay.
Ved betaling med kort trækkes beløbet først ved afsendelse af det købte produkt. Hvis et produkt først kan fremsendes på et senere tidspunkt, fx i forbindelse med et senere udgivelsestidspunkt, trækkes beløbet først ved den senere fremsendelse.
Erhvervskunder kan indgå aftale med PostNord om, at betaling af køb i Netbutikken sker via faktura eller via Nets LeverandørService, hvis dette tilmeldes i netbank. Ved fakturabetaling gælder, at der efter sidste betalingsdag bliver beregnet morarenter fra forfaldsdato med 2,0 % pr. påbegyndt måned. Derudover kan PostNord opkræve administrationsgebyr.
Offentlige kunder betaler via OIO-faktura.
4. Levering
Levering sker via almindelig post.
Køb for 300 kr. eller derover sendes gratis. Køb under 300 kr. tillægges forsendelsesgebyr på 39 kr.
Bestiller du på en hverdag inden kl. 12, vil vi normalt sende din ordre samme dag. Leveringstiden er normalt 3-5 hverdage/arbejdsdage.
5. Fortrydelsesret (gælder kun for forbrugere)
Som forbruger har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtager produktet. For at udøve fortrydelsesretten skal du give skriftlig besked om dette til PostNord Frimærker fx pr. brev eller email. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan kun gøre brug af fortrydelsesretten hvis du endnu ikke har taget produktet i brug, hvilket i praksis betyder, at du ikke har påbegyndt brugen af frimærkerne.
Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din vare retur. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal dog selv betale for portoudgifter tilbagesendelse af produkterne.
6. Reklamationsret
Købeloven finder anvendelse på køb i Netbutikken. Der er derfor 24 måneders reklamationsret såfremt et produkt lider af en mangel.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
7. Behandling af personoplysninger
Oplysninger om PostNords behandling af personoplysninger og om den registrerede persons rettigheder i forbindelse med en sådan behandling findes i vores Privatlivspolitik på: www.postnord.dk/personlige-oplysninger.
8. Lovvalg og værneting
Eventuelle tvister i anledning af disse forretningsbetingelser er underlagt dansk ret og skal løses ved dansk domstol.
9. Kundeservice
PostNord A/S ”Frimærker”
Centerpostboks 1635, 0900 USF
Tlf. 70 21 80 75 (mandag til torsdag kl. 9-16,
fredag kl. 9-15.30), Mail: stamps@postnord.com
10. SÆRLIGT OM MOMS
Der faktureres moms af varer på følgende måde:
Breve Danmark: Der er moms på postmærker til breve indland.
Breve til udlandet: Der er ingen moms på frimærker