Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser PostNords netbutik gældende fra 1. september 2022, Post Danmark A/S.

Generelle oplysninger

Forretningsbetingelserne gælder for køb i PostNords netbutik på netbutik.postnord.dk. Netbutikken ejes og drives af PostNord A/S, Hedegaardsvej 88, 2300 København S, CVR. nr. 26 66 39 03. Forretningsbetingelserne gælder for både privatkunder og erhvervsdrivende. Du skal være fyldt 18 år for at handle i Netbutikken.

1. Priser

Alle priser i Netbutikken er angivet i danske kroner. Om købet pålægges moms afhænger af forskellige faktorer, der er beskrevet nederst i disse Forretningsbetingelser. Det vil altid fremgå specifikt for det enkelte køb i Netbutikken inden købet godkendes.

2. Bestilling

Når du har afgivet din bestilling i Netbutikken, vil du modtage en automatisk genereret email med oplysninger om, hvilke produkter, du har bestilt. Dette er alene en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Når dine produkter er klar til afsendelse, modtager du en email med den endelige ordrebekræftelse.

3. Betaling

Der kan betales med følgende betalingskort: Dankort, Visa og MasterCard. Ved betaling med kort trækkes beløbet først ved afsendelse af det købte produkt. Hvis et produkt først kan fremsendes på et senere tidspunkt, fx i forbindelse med et senere udgivelsestidspunkt, trækkes beløbet først ved den senere fremsendelse. Erhvervskunder kan indgå aftale med PostNord om, at betaling af køb i Netbutikken sker via faktura eller via Nets LeverandørService, hvis dette tilmeldes i netbank. Ved fakturabetaling gælder, at der efter sidste betalingsdag bliver beregnet morarenter fra forfaldsdato med 2,0 % pr. påbegyndt måned. Derudover kan PostNord opkræve administrationsgebyr. Offentlige kunder betaler via OIO-faktura.

4. Levering

Levering sker via almindelig post. Køb for 300 kr. eller derover sendes gratis. Køb under 300 kr. tillægges forsendelsesgebyr på 39 kr. Bestiller du på en hverdag inden kl. 12, vil vi normalt sende din ordre samme dag. Leveringstiden er normalt 3-5 hverdage/arbejdsdage.

5. Fortrydelsesret (gælder kun for forbrugere)

Som forbruger har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtager produktet. For at udøve fortrydelsesretten skal du give skriftlig besked om dette til PostNord Frimærker fx pr. brev eller email. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse inden fortrydelsesfristen er udløbet. Du kan kun gøre brug af fortrydelsesretten hvis du endnu ikke har taget produktet i brug, hvilket i praksis betyder, at du ikke har påbegyndt brugen af frimærkerne. Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din vare retur. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal dog selv betale for portoudgifter tilbagesendelse af produkterne.

6. Reklamationsret

Købeloven finder anvendelse på køb i Netbutikken. Der er derfor 24 måneders reklamationsret, såfremt et produkt lider af en mangel. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

7. Behandling af personoplysninger

PostNord er dataansvarlig, når PostNord behandler personoplysninger i forbindelse med leveringen af ydelsen, fordi PostNord afgør, til hvilke formål og med hvilke hjælpemidler behandlingen foretages. PostNord behandler personoplysninger for at kunne levere ydelsen, for at kunne udvikle og teste PostNords IT-systemer, for at kunne udarbejde anonymiseret statistik og for at kunne tilbyde yderligere ydelser, der er naturligt forbundet med leveringen af ydelsen. PostNord behandler personoplysninger vedrørende Kunden (hvis kunden er en privatperson) og/eller Kundens medarbejdere eller kunder (hvis kunden er en juridisk enhed), f.eks. navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. PostNords behandlinger sker på grundlag af databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f, om henholdsvis opfyldelse af en aftale og PostNords legitime interesse. Yderligere oplysninger om PostNords behandling af personoplysninger og om den registreredes rettigheder i forbindelse med en sådan behandling findes i vores Integritetspolitik på: www.postnord.dk/personlige-oplysninger. Hvis kunden er en juridisk enhed, har Kunden ansvaret for at informere sine medarbejdere og/eller Kunder om PostNords behandling af personoplysninger. Den dataansvarlige for behandling af personoplysninger er PostNord A/S, Hedegaardsvej 88, 2300 København.

8. Lovvalg og værneting

Eventuelle tvister i anledning af disse forretningsbetingelser er underlagt dansk ret og skal løses ved dansk domstol.

9. Kundeservice PostNord A/S ”Frimærker”

Postboks 1635, 2630 Taastrup

Tlf. 70 21 80 75 (mandag til torsdag kl. 9-16, fredag kl. 9-15.30), Mail: stamps@postnord.com